BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 29, 2010

bila ilham kembali menjengah..

Astro RIA ;104 ..
at 10:30 / 11;00 pm ..
citer yg ditayangkan ialah TENTANG BULAN..
even da beribu kali aku tengok citer budak2 nie..
aku still jgk hadap citer budak2 neyh..
bukan kronologi citer nie yg menarik perhatian..
tetapi nada dan irama OST citer nie..
ntah kenapa...

tapi bila tiba-tiba hati berdetik untk bermonolog sendirian...
antara bulan dan bintang yang manakah yg ingin dijadikan teman hidup...?
bukan untk berjiwa jiwa di sini..
tp ntahlaaa..
hati berdetik untuk memilih si bulan..
kenapa hati memilih bulan....??
mungkin cahaya si bulan sentiasa menyinari malam yg bertandang..
tidak seperti bintang..
jumlah yg banyak..tetapi tidak semuanya menerangi..
hanya menjadi super nova,elipse atau wat eva..
hahahahaha..

bulan...
hanya satu tetapi mampu menerangi kesekian malam hari..
hanya satu memberi ilham kepadaku sehingga gila begini..
bulan..
biar menerangi satu detik yang gelap..
biar menemani insan di saat malam yg sunyi menjelajah di pelusuk bumi..

dan buat jawapan dari si dia..
memilih bulan kerana bulan tak gugur seperti bintang..
bulan sentiasa stay jer dkt atas langit..
hahahaha..
mungkin betul..
bulan tidak meninggalkan kita seperti bintang yang bertukar2 tempat..
menjadi tahi bintang..
ceyhhh..
bulan lebih setia menanti bagi aku...

dan bila sudah habis bermonolog sendiri.. 
baru aku sedar kenapa aku post begini.....???
jiwa kacau?? ouh tidaakkk~
hanya sudah lama tidak bertanya pada hati..
hanya sibuk membuzykan diri..
kesian pada hatiku ini..
hahahahaha..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


so the end of the entry giler merepek tentang bulan dan bintang 2..
aku terasa nak bercerita tentang ape aku buat skrg neyh..
teetttttttttttttttt!
terlampau sibuk dengan kehidupan yg baru..
kehidupan yg baru dicorak dengan kehendak hati sendiri..
eyh yeke??
yelaaaaa!
hahahahaha..


bila da buzy dgn si dia kebelakangan nie..
aku pun lupa la nak jenguk2 blog nie kan..
al maklumlahhh..
baru hbis merdeka..then berjalan ke sana ke mari..
mensettlekan apa yg patut disettlekan dalam hidup nie..
akhirnya dengan jiwa yg berat terlampau berat neyh..
aku mula menaip dan mencoret segalanya yg ada dihati nie..


tapi x semuanya la yg patut aku luahkan rite..
maybe x perlu.. =)
hidup ini sekarang hanya sebagai penganggur yg menanti untk bekerja pulak..
still dengan harapan yg baru..
eyhhh..
dengan tibe2 aku rasa mcm malas nak citer pape plak..
hahahaha..
so the end saje la yea...



p/s : belajarlah rajin2.. =)



_THE END_







0 comments: