BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 21, 2010

Bila Air Mata Mula Menitis..



jangan dibiarkan wajah yg tersenyum..
dicalarkan oleh sisa air mata yg datang dari dirimu sendiri..
kerana apa ???
kerana biarlah wajah itu suci tanpa ada yg melukai..
aku cuba..
tapi sampai bilakah tangis mampu bersembunyi disebalik lakaran senyuman ??
biarlah itu terjadi..



disini aku masih sendiri merenung hari2 sepi..
bila esok hari datang lagi..
aku pasti aku mampu harungi..
mentari masih lagi menemani..
rembulan masih lagi menghibur hati..
nian jauh di lubuk hati terselit satu PERSOALAN..
mampukah aku... ??
mungkin untuk sehari..esok...
tapi sampai bilakah harus begini.. ??
siapa yg akan memahami segala apa yg aku ajukan ??
jika bukan aku sendiri..



ini bukan kerana kasih sayang atau cinta..
namun perihal prinsip hidup yg tiada pasti..
tiada pasti sampai bila mampu bertahan..
aku x mudah mengatakan segalanya..
aku x mudah melakukan segalanya..
terikat aku pada deretan waktu..
detik demi detik yang akan diharungi kini dan nanti..



bertanya pada diri telah menawarkan aku satu perjalanan..
perjalanan yg agak menghilangkan segala kekusutan di minda dan di jiwa..
apakah ?? benar ??
kau tahu apa ??
ya !! aku tahu !!
aku pasti aku mampu mengharunginya..
aku pasti itu..
tiada yg mustahil dalam hidup jika kita tidak menidakkannya..
belaian angin menghanyutkan segala derita persoalan itu..
akhirnya AKU telah kembali lagi..
menanti detik demi detik dalam hidupku..







.THE END.



hasil nukilan ikhlas dariku : HIDAYAH

0 comments: