BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 28, 2011

gadis !

ILHAM YANG X SEMEGAH

berduka,terduka dan diluka..
mengapa harus terjadi.. ??
tak perlu nak diungkapkan segala bicara hati..
sebab lantas segalanya membohongi diri..
membohongi diri untuk meghiasi pelangi..
walaupan memang sukar untuk dikecapi..



jadi..
dengan langkah yang berani..
diri ini harus digagahi..
untuk menghadapi..
walau pahit harus ditelan..
walau perit harus ditahan..



lumrah kehidupan..
dan kau..
aku mengharapkan kau pergi..
dan jangan kembali..
kerana..
sisa yang telah kau beri..
menguji kekuatan diri..


aku..
tidak selama lamanya kuat..
kerana hidupku ada titik bolak baliknya..
aku memohon kepada-Mu..
Kau kuatkanlah kembali hatiku ini..
supaya dapat aku menghadapi..
segalanya seperti sebelum ini..


kerana hanya pada-Mu yang akan memenuhi..
segala yang hati ini ingini..




aku sedih..
aku sakit..
aku perit..
aku lemah..
dan aku penat..
untuk menghadapinya..



biarlah segalanya pergi..
seperti terusirnya pasir di bibir pantai..
seperti lenyapnya lena mimpi tatkala siang..
seperti hentinya nafas di saat kematian..



itulah bicara seorang gadis..



..THE END..

0 comments: